Praktisch schoolexamen 2 kunst beeldend

vooronderzoek video’s

Procesbeschrijving deel 2

Ik heb mijn thema tijd uitgewerkt in een relatief simpele manier maar ik heb dit bewust gedaan zodat het beter overkomt tot de kijker. Er zit wel diepere betekenis achter over hoe de tijd eerst moet bewegen voordat je het kan begrijpen maar dat is niet nodig om de essentie van het werk te vatten.

ik heb mijn mechanisme in totaal 6 keer veranderden uit eindelijk kwam ik op het idee om laser machine te gebruiken om te voorkomen dat je met de hand heel precies moet zijn. Als ik het nog een keer zou doen ga ik me ook meer focussen op waar ik deze puzzel kan verkopen en wat er moet veranderen om dat te doen.

Ik ben begonnen met het idee om een puzzel van een klok te maken. Daarna en schets van verschillende klokken waarvan in de ronde heb gekozen en een snelle piepschuim testje gemaakt zodat ik een visualisatie kan maken over hoe het eruit gaat zien. Waarna ik op de computer een meer pressies schets gemaakt. Vervolgens heb ik grove schets gemaakt van het mechanisme, voor de mechanisme heb ik een manier bedacht hoe die vast kon en toe terug gewerkt tot het besturingen systeem en dan heb je een grof idee voor en mechanisme. Toen had ik dus voor het schijven mechanisme gekozen en uitgewerkt. ik heb hierop meerde variaties gemaakt die ik vervolgen tot op de millimeter heb uitgewerkt in adobe illustrator

Ik heb gekozen om de klok overdreven ronde vormen gegeven om het op kinderspeelgoed te laten lijken, ik vond dit leuk om te doen omdat het er er dan simpel uitziet terwijl het relatief ingewikkeld is.